2009年4月16日 星期四

工作态度

大陆D工人, 真系闹少阵都当你死既. 平时唔做野, 做少少野都做错. 等我得闲时炒晒呢班瘟神!

17 則留言:

雪山飛狐 提到...

You are right, it has a lot to do with attitude. They keep thinking that they are doing you a favor when they are actually doing their job responsibility.

陳大文部落 提到...

講真,我唔係講反話,如果真係咁唔惦,炒囉,又唔係無人,係咪。

因為大陸人而家今時唔同往日,分分鐘睇唔起你香港人 ( 挑!),所以啲衰嘢就出晒嚟。

市場維京人 提到...

Selecting right person is very critical to the business. Just fry it if not okay.

Cheers!

匿名 提到...

你这般自大的思想,不见比大陆人为佳

陳大文部落 提到...

唔係話比大陸人好唔好嘅問題....係某程度上在商言商嘅問題。


老老實實,即咁,如果話老細或上司非常無理要求,例如要做到「不該」,做到員工永無止境又薪水不合理,當然係老細上司唔啱,係咪。


但如果係班員工不知所謂,又老實講,呢個世界有衰老闆,亦有垃圾員工,係相對嘅,如果員工太離譜,擺明唔幫你做嘢,擺明係咁㗎喇,喂大佬,你唔炒佢,你自己都死,咁嘅情況下,無辦法喎,好聲好氣唔聽,多次「善意提醒」又唔理,唯有....


炒囉。

Betty 提到...

我两个星期前, 把一些表格速递上大陆(包括足够的备份), 然后叫我嗰staff 准备好, 盖好章. 因为香港的auditor 要拿着那些表格, 与嗰staff 跑一次所有银行.

上去前一天, 我打电话与她确定已经办好所有野. 但我带Auditor 上到去的时候, 才发现有些表格未盖章. 那些表格要盖几个老板章, 而且不同银行有不同的章. 结果我上到去, 才开始收集那些图章.

结果因为有两个图章收集不到, 有一间银行无法完成confirmation.

我简直慶到破口大骂:

1. 我预早两星期给你去做, 你竟然无去做. 而且平时的工作量种好少添, 根本大把空闲时间, 无可能无时间去做.

2.我上去前一天已经confirm 左, 去到我expect 所有野 ready. 如果你未掂, 应该通知我要改期. 我travel 一日都算, 因为上到厂我有其他野搞, 但external auditor 起种计钱, 你赔份糧出来吖?

3. 后来有张表格盖错印, 本来我预了充足的备份表格, 但都不够用. 甘少既野都同我做到一塔糊涂!

哥斯拉 提到...

內地有勞動合同法,要炒人不容易,聽聞仲要補好多錢,一不小心,工人集體圍封間廠,隨時新聞頭條見報!

. 提到...

你应该事先和她说事情的重要性,例如审计师的工资很高,审计很重要,不能出错等。

这位员工当然有问题,但我觉得很多时候香港人和内地人的工作关系出现问题,原因在于沟通。也许和香港员工,不需要这样;但和内地员工,需要这种额外的沟通,因为大家工作文化,环境都不一样。

香港人觉得自己身份比较高,觉得和这种额外沟通(尤其是多数是下班时间做的),是浪费时间,不值得。实际上,这种刻意的保持距离和自重身份,下属是留意到的,有时更会造成逆反心理。

其实这种额外的沟通所花的时间,很值得。首先,内地员工工资很低,你自然要给与更多的尊重才能激励。其次,内地人对环境比较熟悉,你给以尊重,能给以在那个task以外的惊喜,例如告诉你一些本来不知道的东西等。这些都是无价的。

回到你的例子。如果你以为,叫你下属做这样工作时,顺便带一些化妆品,或请她吃一顿饭聊聊天联络感情,是很荒谬的话,那只能说明,你不适合从事有关内地的工作。

而如果你为此责骂她,只会把事情弄得更糟。你们以后无法有正常的工作关系,只会越来越僵,大家越来越辛苦。

问题是,如果你不改变自己的态度,炒掉这个,换下一个还是一样的。问题更多是出在你身上,而是出在她的身上。除非你不想做大陆的job.

. 提到...

我是见到以前同事的例子,年纪轻轻,上去做管理职位,最后不能适应,灰溜溜回来,才有感而发。

他的问题就是,自以为很厉害,大陆同事都很差,工作态度和技能都很差。其实真正差的是他自己。因为他这样的态度,公司发生什么事都不知道,自己一天到晚很忙,但实际什么也做不了。老板最后只好不要他。

陳大文部落 提到...

嗱,我就當瓶子所講嘅全部百份百屬實 ( 我唔會追問真偽嘅 ),從所有事情:

1. 有合理時間俾你去做

2. 係你嘅職責,好明顯係要去做 ( 請你返來做咩?)

3. 唔單止未做好,仲錯漏百出

4. 你既然未做好,仲夠膽死去「我 confirm 你 OK」作大話

5. 話之你,理得你請會計上去要逐個鐘計錢,係咁㗎喇點吖~


咁,好老實講,呢啲人,留佢 ( 或佢地一班 )喺度,你自己或你香港果邊都一定死梗,你放心,終於一日,你實死梗嘅。

一係就變成你「管理不力、廢柴!」,一係就香港果邊唔知點解乜生意都做唔成,最後點樣?

執笠,就係咁簡單。


至於向有關員工說明工作的重要性,我同意的,但我想指出一點,喂,大佬你幾歲人呀,識做人未呀,做得有關職位,點都應該知要做乜啦下話,無理由要餵埋你食飯喎,係咪?


咁如果叫極你都係咁樣、講清楚都當聽唔到,呢啲人就係擺明「玩嘢」。

炒囉,唔好炒一個, check 下個部門 ( 我不清楚你公司的部門詳情 ),有幾多條友係「一 group人」、好 friend之類,一次過炒晒,一個不留,無情講,全部有 friend 關系嘅, Sorry,走。

原因係要令一班玩嘢嘅人,知道「你喺度玩嘢就全部 bye bye」,其實並非大陸或香港人邊個地位高低問題,總之一間公司,就係做生意嘅,點都要運作嘅,一班人係咁玩嘢,仲駛生存?

內地人人工低,我有另一角度,咁生活在大陸,物價唔同香港,好難直接比較。況且香港人又好、大陸人又好,打得份工或做得老細,大家要知個 position 係乜,打工嘅就要明白有嘢要做,做老細嘅 ( 或管理層 ),亦明白公司一定要 must go on ~~

就算大陸人,你又要想「文化進步歐西化」,又想搬番果套「檯底小禮物大家哈哈哈」,間公司係香港嘅,唔係同官方幹部打關系,認為要炒、可以炒,咪炒囉。


查清楚係香港 office 問題定係大陸果邊唔惦先,就算大陸人而家都唔可以一味扮傻喇,大陸人而家唔蠢㗎喇 。請食飯送禮物,得!無問題 ( 叫你香港老細俾錢囉 ~ )


講完。

匿名 提到...

這位瓶小姐有次把別人部落的英文留言刋於自己部內然後批評那英文如何不濟,不是很沒禮貌又令人難愖嗎,就算自己英文利害也不可如此淺踏別人,叫她與國內員工攪好關係?米對牛彈琴.人不年輕但處事就太衝動不識大體.

過路人

. 提到...

大文,

这样是不work的. 小公司可以大批炒,但这样一直折腾,公司无法发展.大公司不可能炒很多人.如果公司要和政府打交道,更不可能.很多员工都是关系户,你炒他是自找麻烦.

既然在大陆发展,那只有去适应大陆文化.把香港那套搬上去是不work的. 其实在大陆这样的地方,和员工搞好关系,回报是很高的.这些回报未必是工作上的,可以是业务关系上的,资讯上的.

一间公司,如果你无法mobilse 员工,你以为老板会以为这是谁的问题?他是求财,不是来求气的.

至于舍不得自己花一点钱买东西,一定要公司出,那更是大忌.我旧同事就是这样,反而让大陆员工更讨厌.因为这是有没有心的问题. 既然做china trade,总要有付出,更投入. 小瓶不用去劈酒,去club,已经很好了.

Betty 提到...

请食饭呢D 野我就唔会做, 我自己都系厂既饭堂食, 我唔赞成间厂煮晒饭或是比晒钱饭堂但又唔食.

带零食有时候都会, 但做得好的staff 继续做得好, 唔做野嗰D 继续唔做野.

公司最近炒左一部分非常恶劣的员工. 新请回来的水准及态度都好好多. 剩下旧有的员工我们期望他们自行改善工作态度, 否则炒.

Betty 提到...

我并非批评所有大陆工人, 只是指出我厂部分工人的态度有问题.

就算香港员工, 有部分也都是如此.

Betty 提到...

有一点量子说得对, 闹人是无补于事, 我是太激动了. 应该是不动声色.

现在反正招聘容易, 换血才是办法.

陳大文部落 提到...

在大陸和員工「打好關系」或者「友好一家親」,以前就得,而家就麻麻。

以前大陸人比較簡單,要求不太多,可以滿足得到。

但現在今時不同往日,和大陸人打交道要識得「收掣」,因為要你俾多多都唔夠,好難想象做每一件事都要又禮物又跪又拜,如果咁樣,其實唔駛返大陸開廠啦,你送呢樣送果樣,成本一條數,打番個和。


通常來講,一間廠唔會全部員工都玩嘢,通常係一部份,尤其是玩開嘢一班人,身邊啲老友一齊加入玩嘢,所以咪炒晒玩嘢果班咪得囉。


以女職員為例,大佬叫你整下文件做下嘢,咁都要又零食又請食飯,駛唔駛送埋靚手袋呢,俾得一次,無可能永無止境咁俾的。


大陸分廠,始終香港總公司才是大老闆,如果倒轉頭由大陸班友操縱番你轉頭....

嘿嘿嘿,包你死得快,懶都未算,仲未計偷嘢、呃材料、總之古靈精怪乜都有。


有時候,員工質素好與差係一時時嘅,唔啱唔好彩請著班垃圾,係果個 moment 嘅問題,認為真係頂佢唔順,炒囉,駛乜煩。


老實講,有心玩嘢嘅員工,如果鬧一次半次知驚,都還 OK ,但若果鬧左好多次都仲係咁,留呢啲人做乜吖....

有心做嘢嘅,通常唔會玩嘢,有心玩嘢嘅,點都搵機會玩嘢,唔係話大陸人香港人問題,都係一樣道理。

Plastic G 提到...

你出發前都已經再問多次做起未, 咁都冇做或者呃你有做, 就真係抵打喇. 不過唔只大陸, 香港都大把呢d 人既..